Cum incarc un sitemap | Optimizare SEO

Cum incarc un sitemap

Dupa cum am spus si in articolul seo on-page , incarcarea unui xml sitemap in Google Webmaster Tools, este foarte importanta din punct de vedere seo. De ce este important sa avem un xml sitemap ? Pentru ca asa Google ne va indexa mult mai repede articolele de pe site. Celor care folosesc platforma blogger li se indexeaza 27 postari chiar fara a avea incarcat un xml sitemap, insa nu e suficient daca au un blog cu foarte multe articole. Pentru asta, trebuie sa urmeze aceeasi pasi ca oricare alt webmaster.
Pasii pentru incarcarea unui sitemap xml sunt urmatorii:
(daca nu aveti site-ul adaugat in google webmaster tools cititi articolul Cum adaug un site in google webmaster tools?

1. Acceseaza www.google.com/webmasters/tools/‎ 
2. Vei vedea o lista cu site-urile pe care le ai adaugate in Google Webmaster Tools - apasa pe 
site-ul caruia vrei sa-i adaugi un xml sitemap.
3. In partea stanga ai o lista verticala - apasa pe Optimizare
4.Apasa Sitemaps
5. Mergi in dreapta sus si apasa pe Adaugati/Testati un sitemap
6. In caseta care apare sus in partea dreapta introdu codul 
atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500 (daca ai mai mult de 500 de url-uri 
schimba 1&max-results=500 cu 500&max-results=1000)
Poti face asta pana la 2500 url-uri, daca depasesti si aceasta cifra mai adaugi inca un sitemap.
7. Dupa ce ai adaugat codul conform instructionilor de mai sus apasa Testati un sitemap.
8. Daca testarea a avut loc cu succes repeta pasii 5,6 si 7, doar ca in loc de testati un sitemap,
apesi Trimiteti sitemap .

Trebuie sa astepti cam 24 ore pana cand google indexeaza sitemap-ul. Daca nu se intampla asta 
in 24 ore, retrimite-l.

Pasii in imagini ii gasesti mai jos:



harta-site
xml-sitemap


harta-site

cum-incarc-un-sitemap

sitemap-tool


cum-adaug-sitemap

xml-sitemap






8 comentarii:
  1. Si eu am introdus de mult timp aceste sitemap-uri, dar cand am mai mult de 500 de articole pun mai multe sitemap-uri:
    .../rss.xml?max-results=500&start-index=1
    .../rss.xml?max-results=500&start-index=501
    etc.
    Va felicit pentru articol!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Depinde cate ai peste 500. Ca sa nu stai sa schimbi mereu, in momentul in care ai depasit 500 pui de la 500 la 1000...sau 1000-1500 si tot asa. Pana la 2500 articole poti incarca un singur sitemap. Multumesc pentru aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut. De cate ori trebuie retrimis sitemap-ul? Noi postam in medie 3-4 articole/zi. Pana acum il incarcam la 3 zile. Trebuie zilnic? Ultima data cand l-am trimis, mi-a inacarcat vreo 150 pagini, insa a indexat doar 124 din ele. Care ar putea fi problema? Specific ca in contul de google webmaster tools, nu am fost anuntati ca ar fi fost vreo eroare. Astept raspuns. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie imi arata ca ai 177 articole indexate de catre google. Pentru siguranta, mergi in google webmaster tools, in partea stanga unde ai meniul vertical da click pe Sanatate, apoi du-te la Preluare ca Google. Acolo pune extensia articolului nou. Te sfatuiesc sa faci asta de fiecare data cand adaugi un articol nou pe site-ul tau. Nu dureaza mult.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am inteles. Pot face asta de fiecare data cand adaugam un articol nou, fara a mai fi nevoie sa incarcam sitemap-ul? App, dupa ce mi-ai spus, am adaugat manual ultimele articole. Apoi trebuie sa dau "trimiteti la index"? Am vazut ca pot prelua 500 pagini. In cazul in care ajunge la 0, cum se procedeaza? Iti multumesc frumos pentru raspunsul tau.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu o sa ajunga la zero. Citeste articolul cu atentie...Momentan iti recomand sa folosesti un sitemap ca asta: atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500
    Inainte sa ai postate 500 de articole retrimiti sitemap-ul schimband doar partea asta "1&max-results=500". Treci "1&max-results=1000" sau "500&max-results=1000".
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  7. huh. nu stiu in ce masura voi putea crea un astfel de sitemap, in conditiile in care eu momentan am folosit un plugin care il genereaza. Un mijloc de contact imi poti oferi?

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut,

    Ti-am trimis un mail. N-am primit nici un semn de la tine. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere